EBOK.NO bruker en enkel og sikker betalingsløsning som heter Schibsted.
Schibsted tilbyr en enkel måte å logge inn på, og du kan logge inn med samme brukernavn og passord på EBOK.NO, FINN, VG og andre selskaper. Det er praktisk hvis du skal kjøpe en artikkel på VG og en annonse på FINN, for eksempel.
Hvordan logger jeg inn og endrer på konto opplysninger?
- Logg inn på www.ebok.no
- Trykk på “Konto”
- Trykk på “Min side”
- Trykk på “Klikk her for å endre profilen hos Schibsted”
Du kan bli bedt om å taste passordet ditt på nytt for å komme videre til Schibsted, da bruker du bare samme passord som på EBOK.NO
På denne siden kan du endre betalingsmåter, endre e-postadressen og slette konto.
Du kan også finne igjen kvitteringene under “Betalingshistorikk” fanen.
Glemt passord?
Har du glemt passordet ditt så kan du trykke på denne lenken:
Du kommer da til innloggingsvinduet til Schibsted profilen din - under den blå “Logg inn” knappen vil det stå “Glemt passord?” - Trykk på den linken, legg inn din e-postadresse og trykk “Tilbakestill passord” - En e-post vil da bli sendt ut til deg og du vil ha muligheten til å opprette et nytt passord, følg instruksene som følger.
Hvordan endrer jeg passord?
- Logg inn på www.ebok.no
- Trykk på “Konto”
- Trykk på “Min side”
- Trykk på “Klikk her for å endre profilen hos Schibsted”
Eller trykk på denne lenken og logg inn med EBOK kontoen din:
Hvilke betalingsmetode kan jeg betale med?
For øyeblikket er det mulig å betale med:
- Visa
- Mastercard
- Vipps
Hvilke data lagres i Schibsted-profilen?
E-post og passord er obligatorisk informasjon og lagres i Schibsted-profilen.
Første gang du kjøper noe hos EBOK.NO må du taste inn betalingsopplysningene dine. Dersom du tidligere har tastet inn betalingsopplysningene i din Schibsted-konto, for eksempel hos Finn.no eller en avis, behøver du ikke å gjøre det på nytt.
Betalingsopplysningene vil bli kryptert og lagret hos Schibsted til fremtidige kjøp. Når betalingsopplysningene dine har blitt kryptert, er det ikke noen som kan se dem. De er altså beskyttet og helt sikre.
Kommentarer
8 kommentarer
Hei
Jeg har byttet epostadresse fra min jobb-adresse thor.marthinussen@nfk.no til min private epost-adresse thormart@gmail.com. Jeg logger på på alle Schipsted-kontoer med ny epost-adresse. Nå kan jeg ikke lengre se mine kjøpte ebøker på Ebok.no. Jeg kan heller ikke finne disse ebøkene på appen Ebok. Hva har skjedd? Jeg har tidligere kjøpt et 20-talls ebøker.
mvh Thor Marthinussen
Hvis jeg sletter kjøpte bøker på ipad, kan de hentes seinere?
Hei Thor Ole.
Takk for at du tok kontakt på hjelp@ebok.no slik at vi fekk overført bøkene til den nye kontoen.
Hei Jahn Thore.
Ja du kan slette bøker fra iPaden for så å laste de ned senere.
Gå til "Alle bøker" samlingen - Hold da fingeren inne på boken og velg, "Slett fra enhet"
Velger du slett permanent så må vi legge tilbake boken manuelt.
Ta kontakt på hjelp@ebok.no dersom det er noe du lurer på!
Finner ikke bøkene jeg har kjøpt i biblioteket leger. Hvor er de blittav?
MvhTom Johansen
Hei Tom. Ta kontakt på hjelp@ebok.no så skal vi hjelpe deg å finne bøkene.
Hvordan gjør jeg om jeg ønsker å slutte med min abonnement?
Hei Marchand, du logger inn på www.ebok.no - Trykker på "Konto" - "Min side" - "Abonnementer" - her kan du deaktivere/reaktivere slik du ønsker.
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.