- Finn boken du vil ha ved å bruke søkefeltet eller klikke deg rundt i butikken
- Når du har funnet boken du vil ha, velger du den røde knappen hvor det står “Legg eboken i handlekurven eller Legg lydboken i handlekurven”
- Nå kommer det opp et vindu hvor du får tre valgmuligheter.
- Velg “Se handlekurv” for å se og redigere handlekurven
- Velg “Gå til betaling” for å betale for boken meg engang
- Klikk på krysset øverst til høyre i vinduet dersom du ønsker å finne flere bøker før du betaler
TIPS: Legg merke til at det står «eboken», «lydboken» eller «interaktiv bok» på den røde knappen. Dersom vi har boken i flere formater, vil det være flere kjøpsknapper på samme bokside. Sjekk derfor at du velger riktig format, du kan også dobbeltsjekke dette i handlekurven før du går til betaling.
Slik redigerer du handlekurven:
Når du klikker på handlekurv-ikonet i toppmenyen på EBOK.NO eller velger «Se handlekurv» underveis i kjøpet, kommer du til en oversikt over alle bøkene du har lagt i handlekurven siden forrige gang du handlet på EBOK.NO.
Du kan fjerne bøker fra handlekurven ved å klikke på det røde krysset til høyre for hver bok.
TIPS: Når du går videre fra handlekurven til kassen, tar du også med deg alle bøkene i kurven. Hvis du ikke ønsker å kjøpe alle bøkene i handlekurven, må du fjerne dem før du går til betaling.
Slik betaler du i kassen:
Når du klikker på «Gå til betaling» i handlekurven eller underveis i kjøpet, kommer du til kassen. Her summerer vi EBOK.NO-prisen for bøkene du har valgt. Når du klikker på «Kjøp», blir du videresendt til Schibsted for å bekrefte betalingen av dette totalbeløpet.
Dersom du vil gi en eller flere av bøkene i gave, klikker du på gave ikonet til høyre for boken. Da kommer det opp et vindu hvor du kan legge inn leveringsdetaljer og en liten hilsen til mottakeren av gaven. Trykk her om du vil vite mer om bok i gave.
Hvis du har en rabattkode du vil bruke, skriver du inn koden og klikker på «Legg til». Da viser vi deg hvor mye ekstra du sparer med rabattkoden, og du kan gå videre til betaling. Rabattkoder kan dessverre ikke benyttes på årets utgivelser på grunn av fastprisen på nye bøker.
TIPS: Dersom du likevel ikke ønsker å betale for alle bøkene du har valgt deg, kan du gå tilbake og redigere handlekurven ved å klikke på «Rediger handlekurven».
Hvordan fungerer forhåndskjøp?
Forhåndskjøp fungerer på samme måte som når du gjennomfører et vanlig bok kjøp.Det eneste som er forskjell er at du ikke får lastet ned boken før salgs datoen.
Når du har gjennomført kjøpet så vil boken havne i bokhyllen din, men nedlastingslenken på boken vil ikke fungerer før den aktuelle salgs datoen.
Du kan se inne på hver enkel bok hvilken dato boken blir aktiv.
Hvor kan eg se mine tidligere kjøp?
I bokhyllen din har du oversikt over alle ebøker og lydbøker du har kjøpt hos oss. Der vil også ebøker kjøpt fra andre norske nettbokhandlere dukke opp, så lenge du har registrert deg hos dem med samme e-postadresse som hos oss.
Hvis du ønsker å se en presis oversikt over hvilke transaksjoner du har gjennomført hos EBOK.NO, kan du gå til kontosiden din i Schibsted.
Slik gjør du:
- Gå til "Innstillinger-siden på EBOK.NO ved å klikke på navnet ditt i øverste høyre hjørne.
- Under 'Rediger personopplysningene dine' klikker du på lenken for å gå til kontosiden i Schibsted.
- Av sikkerhetsårsaker kan du nå bli bedt om å taste inn passordet ditt hos Schibsted - det er det samme som bruker på EBOK.NO!
- På kontosiden din i Schibsted velger du 'Betalingshistorikk' i toppmenyen.
- Da kommer du til en side med oversikt over alle transaksjoner som er gjennomført med SPiD-kontoen din. Dersom du har handlet på FINN, VG eller andre norske nettsteder som bruker SPiD, vil disse kjøpene også vises i oversikten.
Har du kjøpt bøker via EBOK appen på en iPhone eller iPad? Se hvordan du finner igjen kjøpshistorikken din her.
Hva er EBOK.NO refunderingspolicy?
Du har 2 års reklamasjonsrett på ebøker og andre produkter kjøpt hos EBOK.NO.
Skulle det være feil på den nedlastede eboken din, eller mottar du feil bok eller lydbok i forhold til det du bestilte, må du reklamere i rimelig tid ved å kontakte oss på hjelp@ebok.no.
Reklamasjonsretten gjelder ikke hvis du angrer på et kjøp, og som det også står i våre betingelser, er det ingen angrerett på digitale varer.
Kommentarer
2 kommentarer
Ikke svar på mitt spørsmål: Hvordan kan jeg belaste kontoen min????
Hei Birgit. Send oss en henvendelse til "hjelp@ebok.no" så skal vi hjelpe deg med kontodetaljene dine.
Logg på hvis du vil legge inn en kommentar.